|
|
||||
|
[i 552]
|
DE LA VILLE DE PARIS. 83
vostredicl quartier et nous l'aportez en dilligence : si n'y faictes faulte.
"Faict au Bureau de ladicte Ville, le xxie jour de Decembre mil vc lu. "
|
|||
|
à eulx appartenantes, bailléez à louaigetemps, selon et ainsi qu'il est contenumandement et instruction'1'; et de vostrinquision et regislre de ce que en
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
CXXXII. — Commission au Receveur de la Ville (2>.
21 décembre i552. (A fol. 3o r°; B fol. 70 v°.)
|
||||
|
|
||||
|
Du xxi' jour de Decembre mil vc lu.
Au jourd'huy, au Bureau de la ville de Paris, où estoient Mess" les Prevost des Marchans et Eschevins de lad. Ville, et maistre Philipes Macé, notaire et secretaire du Roy et Receveur d'icelle Ville, auquel mond. sr le Prevost a declairé sa creance portée par les lettres missives du Roy <3' ; suyvant lesquelles et sachant les affaires dud. Sr pressées, ont mesd. S™ ordonné aud. Receveur de recevoir des particuliers de lad. Ville l'argent qu'ilz voudront mettre en rente au denier douze sur les fermes des aydes de n sous vi deniers de vin entrant et yssant hors Paris et autres qui sera ordonné par led. Sr ; laquelle recepte se fera par led. Recepveur dès au jourd'huy et à mesure que les notaires du Chastelet adresseront lesd, particulliers au Bureau d'icelle Ville,, auquel Bureau sera faict regislre particulier et par le Greffier s'il est besoing; et le contract passé par lesd, notaires qui auront adressé lesd, parties du jour que la somme sera enregistrée, lequel contract ne sera grossoyé ne delivré ausd, parties jusques à ce que lad. Ville aict receu et veu les lettres pa-
|
tentes du Roy vcriffiées es cours où ilz auront adressé, en vertu desquelles sera levé la somme de ix" ai livres tournois pour les cinquante mille hommes de pied.
Et nonobstant que lesd, ne soient encore expediées, a esté ordonné aud. Receveur recevoir jusques à lad. somme de ix" m livres tournois desd, particuliers, luy promettant par mesd. S" faire valider par led. Sr Roy ce qu'il aura ainsi receu auparavant lesd, lettres. Et deffences luy ont esté faictes de ne faire aucuns rachaptz de rentes ne recevoir lettres de transportz d'icelles sans en advertir le Bureau de lad. Ville; et que pour raison desd, constitutions, rachaptz et transportz, led. Bureau n'ayt parlé aux parties et aux notaires.
Et pourra led. Receveur faire enregistrer sur son registre par lesd, notaires les noms et qualitez des achepteurs, sommes et especes qu'il recevra avec les dattes;-lequel registre sera signé desd, notaires, pour la seureté et verification de sad. recepte.
|
|||
|
|
||||
|
CXXXIII. — [Lettres de Monseigneur le reverandissime Cardinal de Lorraine.]
21 décembre 1552. (B fol. 71 r°.)
|
||||
|
|
||||
|
Ce jourd'huy ont esté receues lettres de Monseigneur le reverandissime Cardinal de Lorraine dont la teneur ensuit.
19 décembre.
"Mess™, depuis vostre parlement que me laissa s tes vostre requeste'4', il ne s'est tenu conseil où j'ay esté ne faicte assemblée où je vous eusse peu faire plaisir en sorte qui soit, mais ce sera pour mon retour de Sens où je m'en voys faire ma feste(5', que tost après m'en reviendray en ceste court ainsy que
|
le Roy le m'a commandé, vous asseurant qu'en tous endroitz que je pourray pour vous m'y employeray d'aussi bonne volunté que pour mon faict propre, comme j'espere vous faire congnoistre et donner bonne fin à cestuy vostre affaire, avec l'ayde du Createur, que j'espere vous donnera, Mess", à tous sa saincte grace.
"De Compiegnes, le xix° de Decembre mil v° lu.
«Entierement vostre amy,
"Cardinal de Lorraine."
|
|||
|
|
||||
|
(l) Ces instructions sont rapportées ci-dessus, article CXXVII1, page 80.
t!) Rubrique du Registre R : Receveur de la Ville. Touchant constitution) de rentes.
'3' Sur ces lettres, voir la note 3 de ia page 80.
(4) Les Registres ne font point mention de l'affaire ici visée par le Cardinal ; les dernières relations du Bureau avec ce prélat se rapportent à la date du 20 octobre, art. ci-dessus LII.
<s) Le Registre porte bien «Sentn, maison doit sans doute corriger - Reims -, puisqu'il s'agit du cardinal Charles de Lorraine, archevêque de Reims depuis l'année 1538. On sait que le siège archiépiscopal de Sens élait occupé par le .cardinal Louis de Bourbon.
|
||||
|
|
||||